flash és más

Elkezdtem az Androidot tanulgatni, ide jegyzetelek magam és mások okulására. Flash programozás is lesz, ha úgy érzem, hogy van olyan amit szívesen megosztanék másokkal.

Friss topikok

Android kezdőknek

2011.10.15. 16:05 hopetheorc

No, hát én is kezdő vagyok, pár év flash programozás után, amibe kicsit belefáradtam, gondoltam új kihívások után nézek.

Ne kell félreérteni, a flash még mindig tartogat meglepetéseket, nap mint nap tanulok valami újat, de kell valami ami utána jön... Gondoltam miért ne legyen ez az android. Kacérkodtam már kicsit a jávával, ez meg úgy is azon alapul.

Volt egy régi hat éves gépem, amin fönt volt az eclipse, föltelepítettem rá hát az android plug-int. Őrjítő volt. Az első tutorial ez volt, amit megcsináltam. Minden szépen alakult, az eclipse szépen működött is, hanem amikor elindítottam az emulátort... Az a szegény öreg gép mint a kutya, úgy szenvedett. Kb. 5 perc kellett neki, hogy elinduljon, csak egy olyan kis program, ami kiírja a képernyőre azt, hogy hello, world. A 3.2-es táblagéphez való emulátorról ne is beszéljünk.

Be is disznultam, pár napra rá már ott virított az új alaplap, proci, memória és a többi ami kell még. Talán nem kellett volna...

Tudni kell azt, hogy az androidot htmlszerűen, xml alapú layout elrendezéssel kezdi el tanulni az ember (bátrabbaknak is ajánlom, scripttel összerakni egy layoutot nem mindig ésszerű).

Kicsit hajaz a html leíró kódra, úgy értem az elv hasonló, bár talán kicsit komplexebb. És ami a legszebb, hogy amíg tanulja az ember ezeket a layoutokat, addig nem is muszáj az emulátort használni, az eclipse, vagyis az android plug-in az eclipse-hez gyönyörű szépen megmutatja, hogy hogyan is fog kinézni a kívánt layout. Van egy "graphical layout" nevű tab és ha bármit változtatok az xml-ben, megnyomom azt a tab-ot és ő hűségesen megmutatja, hogy ilyen is az, amit én az xml-benkialakítottam. Többnyire.

Kicsit azért bugos a kicsike, de egy ajtócsapkodást megér a dolog.

Tehát bizony mondom néktek, a tanulás első fázisában fölösleges beleölni a pénzt egy komolyabb vasba, elmegy az anélkül is egy darabig.

Ja és még egy fontos info: ha nem emulátorral teszteli az embör, hanem egyenesen telefonra tölti, az jóval gyorsabb. Már akinek van androidos telója.

Ecsém, androidra akarok programozni és nincs hozzá eszközöm. Jól kinézek én ki.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hopetheorc.blog.hu/api/trackback/id/tr393305214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása