...meg úgy általában mindenhol, gondolom én.
Csinálgatom a kis játékomat önmagam és (remélhetőleg) mások örömére és belefutottam egy olyan problémába, hogy amikor példányosítottam egy karaktert, ami meg fog jelenni a canvas-en, akkor minden egyes alkalommal érezhetően belassult a játék. Ez főleg akkor jelentkezett, amikor képsorozatot jelenítettem meg a vásznon, például egy robbanást.
Emiatt nem is nagyon erőltettem az animált karaktereket. Aztán véletlenül, böngészve a blogokat beugrott egy ötlet. Mégpedig onnan, hogy azt írta az egyik manus, hogy mindig mikor már nincs szükség a bitmap-re, akkor törölni kell a heap-ből, mert iszonyatosan eszi a memóriát, de nem akkor törlődik, mikor te azt mondod neki, hanem mikor a gc úgy gondolja.
A gondolatot tett követte, az ugrott be, hogy mi lenne, ha a játék elején létrehoznám a majdan animálandó bitmap-et és csak azt a változót, ami ezt a bitmap-et tartalmazza, tolnám bele a példányosított karakterbe.
Ez a megoldás. Gyönyörűen fut a játék, nem akadozik, így már bele merek vágni egy kicsit komolyabb animált karakteres fejlesztésbe.
Előbb-utóbb érkezik egy kód is a bejegyzéshez :)