flash és más

Elkezdtem az Androidot tanulgatni, ide jegyzetelek magam és mások okulására. Flash programozás is lesz, ha úgy érzem, hogy van olyan amit szívesen megosztanék másokkal.

Friss topikok

Bitmap használata canvas-en, androidban...

2013.05.17. 11:23 hopetheorc

...meg úgy általában mindenhol, gondolom én.

Csinálgatom a kis játékomat önmagam és (remélhetőleg) mások örömére és belefutottam egy olyan problémába, hogy amikor példányosítottam egy karaktert, ami meg fog jelenni a canvas-en, akkor minden egyes alkalommal érezhetően belassult a játék. Ez főleg akkor jelentkezett, amikor képsorozatot jelenítettem meg a vásznon, például egy robbanást.
Emiatt nem is nagyon erőltettem az animált karaktereket. Aztán véletlenül, böngészve a blogokat beugrott egy ötlet. Mégpedig onnan, hogy azt írta az egyik manus, hogy mindig mikor már nincs szükség a bitmap-re, akkor törölni kell a heap-ből, mert iszonyatosan eszi a memóriát, de nem akkor törlődik, mikor te azt mondod neki, hanem mikor a gc úgy gondolja.
A gondolatot tett követte, az ugrott be, hogy mi lenne, ha a játék elején létrehoznám a majdan animálandó bitmap-et és csak azt a változót, ami ezt a bitmap-et tartalmazza, tolnám bele a példányosított karakterbe.

Ez a megoldás. Gyönyörűen fut a játék, nem akadozik, így már bele merek vágni egy kicsit komolyabb animált karakteres fejlesztésbe.


Előbb-utóbb érkezik egy kód is a bejegyzéshez :)

Szólj hozzá!

Címkék: animáció karakter andorid bitmap canvas

A bejegyzés trackback címe:

https://hopetheorc.blog.hu/api/trackback/id/tr435304269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása